Team 3

Tänään on vuorossa naisenergiaa. Art Battlen ryhmä 3 koostuu kuudesta eri-ikäisestä naisesta, joita yhdistää kiinnostus käsitöihin ja kädentaitoihin. He ovat tutustuneet toisiinsa Vaasa-opiston kurssilla ja päättivät hakea yhdessä mukaan Art Battleen.

Kuva / bild: Sami Pulkkinen

[på svenska nedan]

Koen, että taiteen/taideteoksen tehtävä on koskettaa, ottaa kantaa ja herättää keskustelua. Toivon Art Battlessa vieraileville elämyksellistä näyttelyä!

Marja-Riitta Hakala
Olen reilu viisikymppinen, käsitöitä harrastava ja opiskeleva nainen. Taiteesta olen ollut kiinnostunut aina ja osallistuminen Art Battleen samanhenkisten käsityöystäväryhmän kanssa on ollut mielenkiintoinen kokemus. On myös ollut etuoikeus tutustua Kuntsin säätiön kokoelmaan ja nähdä näyttelynrakentamisprosessi alusta avajaisiin. Koen, että taiteen/taideteoksen tehtävä on koskettaa, ottaa kantaa ja herättää keskustelua. Toivon Art Battlessa vieraileville elämyksellistä näyttelyä!

Ulla Härkönen-Saarela
Olen melkein kuusikymmentävuotias kahden aikuisen lapsen äiti ja neljän suloisen lapsenlapsen isoäiti (Ämmi kuten pohjoisessa on tapana sanoa). 
Elämääni on aina värittänyt taide muodossa tai toisessa. Taiteen kiinnostukseni ei ole rajoittunut ainoastaan kuvataiteisiin vaan myös teatteritaide ja musiikki ovat olleet sydäntä lähelläni ja ovat edelleen.
Yksi ryhmäläisistämme puki taiteen tehtävän hienosti sanoiksi, joista mieleeni päällimmäisinä jäivät nämä ajatukset: Taiteen tehtävä on herättää ja ravistella, itkettää ja naurattaa, lohduttaa ja silittää, antaa tilaa hengittää ja vapautua. Parhaimmillaan taide inspiroi, avaa uusia näkökulmia, vapauttaa ja villitsee, rauhoittaa ja rentouttaa.
Olin suunnattoman iloinen, kun ryhmämme hyväksyttiin mukaan ART BATTLE -tapahtumaan.  On ollut hienoa olla mukana rakentamassa näyttelyä Vaasalaisesta kokoelmasta vaasalaisille taiteenkuluttajille. Kunnioitukseni taiteentekijöitä ja näyttelynrakentajia kohtaan on noussut, kun olen saanut olla mukana aivan uudenlaisessa prosessissa alusta loppuun saakka. Hyvin, hyvin mielenkiintoinen matka kuvataiteen parissa näyttelynsuunnittelun alkumetreiltä aivan valmiiseen esille laittoon asti.

Marja-Leena Kristo
Malle 67vee on pehmoanarkistimummo joka asuu koiransa kanssa rivitalossa Tuovilassa.
Koirat ja menneisyydessä enemmänkin, koiraharrastus on kuulunut arkeeni.
Kulttuurin kohtuukäyttäjä. Koen että on armolahja tuntea taide syvällisesti.
Käsityöt ja käsillä tekemine kiinnostaa. Tällä hetkellä innostaa käsityötaide, luovuus ja loputon mahdollisuus!

Olen Maija Minni, vaasalainen kuvataideopettaja ja kuvataiteilija. Taide on kuulunut elämääni aina, ja työ sen parissa on minulle hyvin arvokasta. Taidekasvatus antaa minulle mahdollisuuden olla läsnä ihmisten elämässä ja ohjata heitä syventymään taiteeseen sekä toteuttamaan itseään. Minua kiehtovat taidegrafiikka, maalaustaide ja valokuvaus, ja viime vuosina työskentelyäni on uudistanut tekstiilitaide. Taiteen tekeminen merkitsee minulle mielipiteiden ja arvojen ilmaisua.

Sinikka Sauna-aho, 61 v
Pääharrastus tällä hetkellä on liikunta, erityisesti koiran kanssa. Myös käsityöt ja kaksi kissaa ovat tärkeitä.

[på svenska]

Jag upplever att konstens/konstverkets uppgift är att beröra, ta ställning och väcka diskussion. Jag önskar alla som besöker Art Battle en rik upplevelse!

Marja-Riitta Hakala
Jag är en drygt femtioårig kvinna som gör och studerar handarbeten. Konst har jag alltid varit intresserad av och deltagandet i Art Battle tillsammans med en grupp likasinnade handarbetsvänner har varit en intressant upplevelse. Det har också varit ett privilegium att få stifta bekantskap med Kuntsis stiftelses samling och uppleva processen för hur en utställning byggs upp från starten ända till vernissagen. Jag upplever att konstens/konstverkets uppgift är att beröra, ta ställning och väcka diskussion. Jag önskar alla som besöker Art Battle en rik upplevelse!

Ulla Härkönen-Saarela
Jag är en nästan sextioårig mor till två vuxna barn och mormor till fyra söta barnbarn.

Mitt liv har alltid färgats av konst i en eller annan form. Mitt konstintresse är inte begränsat enbart till bildkonst; också teater och musik har alltid legat mig nära om hjärtat och gör det fortfarande.

En av medlemmarna i vår grupp lyckades klä konstens uppgift i ord på ett elegant sätt, och framför allt det här fastnade i minnet: Konstens uppgift är att väcka och ruska om oss, att få oss att gråta och skratta, att trösta och smeka, att ge andrum och frihet. I bästa fall kan konst inspirera, öppna nya perspektiv, befria och hetsa upp, lugna ner och skänka ro.

Jag blev väldigt glad då vår grupp togs med i Art Battle. Det har varit fint att vara med om att sätta upp en utställning av konstverk ur en Vasasamling för konstkonsumenter i Vasa. Min respekt för alla som gör konst och bygger utställningar har vuxit då jag nu fått delta i en för mig helt ny typ av process från början till slut. En mycket, mycket intressant resa i bildkonstens tecken från de första utställningsskisserna ända till den allra sista upphängningen.

Marja-Leena Kristo
67-årig mjukisanarkistmommon Malle bor med sin hund i ett radhus i Toby. Hundar har alltid hört till min vardag, förr i tiden ännu mer än idag.

Måttlighetsbrukare av kultur. Att känna konst på djupet ser jag som en nådegåva.
Handarbete och att jobba med händerna intresserar mig. Just nu inspireras jag av handarbetskonst, kreativitet och ändlösa möjligheter!

Jag är Maija Minni, bildkonstlärare och bildkonstnär från Vasa. Konsten har alltid hört till mitt liv och att arbeta med konst är för mig väldigt värdefullt. Konstpedagogiken ger mig möjlighet att medverka i andra människors liv och hjälpa dem att fördjupa sig i konst och förverkliga sig själva. Konstgrafik, måleri och fotografi fascinerar mig. Under de senaste åren har också textilkonst kommit med som ett nytt inslag. Att göra konst är för mig att uttrycka åsikter och värderingar.

Sinikka Sauna-aho, 61 år

Min främsta hobby för närvarande är motion, särskilt med hunden. Också handarbete och mina två katter är viktiga.
_____________________________

Tiedäthän, että Art Battlen voittaja ratkeaa yleisöäänestyksessä. Mikä on sinun suosikkisi?
Näe ja koe näyttely ja toimi kisan tuomarina. Nähdään Kuntsilla!


Kom och se utställningen och medverka som domare i tävlingen! Vem lyckades bäst? Vilket av de fyra utställningskoncepten gör det djupaste intrycket? Art Battle avgörs genom publikomröstnins. Vi ses på Kuntsi!

Ei kommentteja

Sisällön tarjoaa Blogger.
Back to Top